11:00

Truskawkowe ptasie mleczko z nerkowca

Klasycznie wykonuję takie musy na bazie tofu lub kalafiora. Tym razem miałem resztę orzechów nerkowca i postanowiłem zrobić słodkość, która da mi oraz mojej żonie nadzieję, że lato już blisko. Stąd smak truskawek! Kojarzy mi się z przepełnionymi gwarem straganami, tłumem  ludzi, który żywiołowo toczy poranne rozmowy. Smak truskawek to dla mnie smak lata. Szczególne miejsce w moim sercu zajmują truskawki z ogródka dziadka mojej żony. Niedoskonałe w swoich kształtach, wyrastające bez zbędnych dodatków ulepszających. Doskonale słodkie dojrzewające na terenach pól w okolicach Piekar Śląskich.
 

Składniki:
 
forma o średnicy 22cm
 
spód:
150 g daktyli namoczonych przez 1 minutę w gorącej wodzie i dokładnie odsączonych
100 g płatków owsianych
3 łyżki oleju kokosowego
 
krem:
150 g orzechów nerkowca namoczonych przez noc
2 łyżki oleju kokosowego lub pasty kokosowej
sok wyciśnięty z jednej cytryny
40 ml syropu z truskawek
60ml napoju roślinnego (użyłem owsianego)
 
Przygotowanie:
  1. Formę wykładamy papierem do pieczenia. Boki smarujemy odrobiną oleju i obklejamy pasami z papieru do pieczenia.
  2. Mielimy płatki owsiane na mąkę, lecz nie taką nudną jednolitą. Pozwólmy by pozostały tam kawałki płatków - sprawi to, że spód nie będzie nudny.
  3. Dodajemy olej kokosowy i dobrze odsączone daktyle.
  4. Mielimy za pomocą blendera z ostrzem w kształcie litery S na zwartą masę.
  5. Wykładamy ciastem spód formy wcześniej wyłożonej papierem.
  6. Wkładamy do lodówki na 3-5 godzin by stwardniało.
  7. Po tym czasie wszystkie składniki na krem mielimy na gładką masę. UWAGA: orzechy nerkowca również odciskamy po nocnym moczeniu.
  8. Ta masa nie tężej na sztywny blok jak w przypadku zastosowania agaru. Więc nie bójcie się, że ciasto będzie bardziej musem. Ma być delikatne i rozpływające się w ustach.
  9. Wlewamy masę na przygotowany spód.
  10. Wkładamy do lodówki na noc.
  11. Kroimy w trójkąty lub kostki tak jak na zdjęciu.
  12. Podajemy z uśmiechem na twarzy i kawą.
Smacznego!
 
Porady:

  1. Ja użyłem dosłodzonego syropu z truskawek. W sklepach jednak znajdzie również te z mniejszą ilością czy możecie w ogóle wykorzystać zblendowane na gładką masę truskawki w takiej ilości.
  2. Jeśli chcemy by mus przypominał bardziej blok truskawkowy możemy napój roślinny podgrzać z łyżeczką agaru i dodać do masy. Pozwoli to na intensywne stężenie produktu.




 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger