16:16

Sałatka na ciepło z fasolką szparagową i antonówką

Ponoć fasolkę szparagową udomowili Indianie a jej obecność w Europie zawdzięczamy Kolumbowi. Na polskich straganach zaś obecna jest od XVI wieku. Żółta jest delikatna w smaku i można z niej przygotować naprawdę wiele potraw. Ja wam przyznam się do nieco zawstydzającej rzeczy. Moje serce jakiś czas temu skradł przepis podpatrzony u Magdy Gessler. W jednym z odcinków jej programu, który kocham oglądać zwłaszcza w dni, gdy jestem przeziębiony, przygotowała fasolkę z jabłkami i oregano. Nie miałem pojęcia w jakich proporcjach a że zalegało mi 500g w lodówce to postanowiłem przyrządzić taką oto sałatkę. Raz, drugi i na stałe, za sprawą smaku, zagościła na moim stole. Dodałem jednak delikatną szalotkę (czosnek askaloński).

Składniki:
500g żółtej fasolki szparagowej
1 duże jabłko antonówka
2 szalotki

2 i 1/2 łyżki oregano

5 łyżek cukru
2 litry wody

olej o neutralnym smaku do smażenia
sól i cukier do smaku

Przygotowanie:
  1.  Fasolkę myjemy i odcinamy twarde jej końce. Kroimy ją na dwie lub trzy części. Gotujemy wodę z pięcioma łyżkami cukru i gdy zacznie wrzeć to wrzucamy przygotowaną fasolkę. Gotujemy przez 13-15 minut. Po tym czasie odcedzamy.
  2. Kroimy szalotkę na drobną kostkę. Jabłko obieramy ze skórki, usuwamy gniazda nasienne
    i trzemy je tarce na grube oczka. 
  3. Rozgrzewamy olej. Dodajemy szalotkę i szklimy do momentu, gdy uwolni miły zapach.
  4. Dodajemy antonówkę. Mieszając smażymy przez 5 minut. 
  5. Dodajemy fasolkę szparagową oraz oregano. 
  6. Całość dusimy przez 2-3 minuty na małym ogniu pod przykrywką. 
  7. Jeśli jest potrzeba to zwiększamy moc palnika by woda czy wszelkie soki nam odparowały.
  8. Soli i słodzimy do smaku. 
  9. Podajemy na ciepło z kotlecikami lub zjadamy jako osobne danie.
Smacznego!
Porady:
  1. Nie zmieniajcie fasolki na zieloną. Ona zupełnie inaczej smakuje.
  2. Cukier do gotowania użyjcie jakikolwiek.
  3. Skórkę i wszelkie pozostałości z antonówki wraz z jeszcze jednym jabłkiem oraz miętą lub tymiankiem zalejcie 500 ml wody i gotujcie przez 30 minut. Zrobicie tym sposobem smaczny recyklingowy kompot.
 

1 komentarz:

Gocha.sa pisze...

Poprawcie błędy językowe, bo odstraszają od realizacji

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger