09:52

Wytrawna jaglanka z pieczarkami i hummusem

Są takie dni, kiedy budząc się, wiem, że dzisiejsza potrzeba zjedzenia czegoś smacznego jest silniejsza. Nie zaspokoi mnie wtedy kanapka czy owsianka. Musi to być danie niemalże obiadowe. Syte, ciepłe i mieszczące w sobie różnorodne smaki. 

Jestem wielkim fanem kaszy jaglanej. Już nie raz wspomniałem wam, że robię z niej wszystko. To kolejna propozycja do tej kolekcji. Przygotujcie od razu więcej - ja mam tak z tym daniem, że jak postanawiam je zrobić - okazuje się, że ktoś ma mnie odwiedzić. Wtedy podkręcam ilość kaszy tak, by można było się najeść z dokładką!

Składniki:
1/2 szklanki kaszy jaglanej
1  i 1/4 szklanki wody 
1 cebula
6 pieczarek
1 łyżeczkę suszonych pomidorów
1 łyżeczka papryki wędzonej
1 łyżeczka papryki słodkiej
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka tymianku
olej do smażenia

sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
  1. Kaszę jaglaną płuczemy na sitku kilka razy, raz ciepła raz zimną wodą. Proces ten pozwala pozbyć się goryczy z kaszy.
  2. Cebulę kroimy w drobną kostkę,  zaś pieczarki w plasterki.
  3. Rozgrzewamy olej.
  4. Szklimy cebulkę.
  5. Dorzucamy pieczarki, suszone pomidory oraz oba rodzaje papryki. Dokładnie mieszamy.
  6. Dusimy do momentu aż pieczarki wypuszczą wodę. 
  7. Gdy to nastąpi dodajemy kaszę oraz wodę. Gotujemy przez 8 minut od momentu zagotowania się cieczy w garnku na średniej mocy palnika.
  8. Po tym czasie dodajemy sos sojowy oraz tymianek. 
  9. Odstawiamy na 2-4 minuty by kasza wpiła resztę płynów.
  10. Solimy i pieprzymy do smaku.
  11. Podajemy z dwiema łyżkami hummusu i kiszonkami!

Smacznego! 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger