19:19

Wrapy z wędzonym tofu, czerwoną cebulką, rukolą i czarną fasolą

Decydując się na dietę roślinną bałem się, że ostatecznie będę musiał pożegnać się z wrapami
z jednej z najbardziej znanych sieciówek... Otóż się myliłem. Najpierw katowicki resto-bar przyszedł z pomocą zaspokojenia potrzeby konsumpcji takiego jedzenia, a kolejno idąc za ich śladem postanowiłem sam je robić z tym wszystkim, na co miałem ochotę. Szykujcie składniki i do dzieła!

Kochani ten przepis nie będzie podany według klasycznych miar. Na jednego wrapa zużywałem przykładowo łyżeczkę kukurydzy a nie konkretną ilość w gramach. Stąd te nieścisłości.

Składniki:

olej o neutralnym smaku do smażenia
Pieczarki:
1 czerwona cebula
 100 g pieczarek
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka papryki wędzonej
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 łyżka sosu sojowego 

kostkę tofu wędzonego (180g)
4 łyżeczki nieaktywnych płatków drożdżowych
4 łyżki sosu sojowego

garść słonecznika
120 g czarnej fasoli
1 łyżeczka majeranku
pieprz ziołowy do smaku

rukola
kiełki
cokolwiek chcecie jako zielone dodatki

5-6 placków do tortilli - wybrałem pełnoziarniste

Przygotowanie:
  1. Rozgrzewamy olej na patelni (2-3 łyżki).  Kroimy cebulę w droną kostkę a pieczarki w plasterki (po uprzednim umyciu). 
  2. Wrzucamy cebulkę na rozgrzany tłuszcz i smażymy do momentu zeszklenia. Dodajemy pieczarki.
  3. Dusimy pod przykrywką razem przez 3-5 minut aż puszczą wodę.
  4. Po tym czasie odkrywamy całość i dodajemy przecier, sos sojowy oraz koncentrat. Mieszamy dokładnie by wszystkie składniki dokładnie się połączyły.
  5. Całość poddajemy obróbce cieplnej do momentu, gdy nabiorą gęstej konsystencji. 
  6. Odstawiamy do miseczki.
  7. Jeśli macie inną patelnię to rozgrzewamy kolejne 2-3 łyżki do przygotowania tofu. Jeśli nie to musicie umyć tę, która służyła wam do przygotowania pieczarek.
  8. Tofu kroimy w słupki - "fryteczki" grubości 5-7 mm. Wrzucamy na rozgrzany olej i rumienimy na złoto. 
  9. Gdy tofu nabierze odpowiedniego koloru dodajemy płatki drożdżowe i dokładnie mieszamy. Tak by każdy "frytek" był obtoczony w przyprawie. 
  10. Dodajemy sos sojowy i przykrywamy na minutę by całość się przegryzła.
  11. Odstawiamy do wystygnięcia.
  12. Raz kolejny myjemy patelnię lub używamy kolejnej. 
  13. Rozgrzewamy patelnię. Na gorącą wrzucamy garść słonecznika. Prażymy do momentu, gdy ziarenka będą subtelnie brązowe. 
  14. Odcedzoną czarną fasolę wrzucamy do ziaren. Dodajemy majeranek i pieprz ziołowy. Dokładnie mieszamy. 
  15. Placki możemy podgrzać w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku by nadać im większej giętkości. 
  16. Nakładamy najpierw łyżkę kopiastą pieczarek. Na to kilka frytek tofu. Kolejno słonecznik. Zieleninę według uznania i do środka sos - nie napisałem o żadnym konkretnym, gdyż ja dodaję domowej roboty majonez a moja żona woli na przykład ketchup dla dzieci. 
  17. Składamy według wzoru na opakowaniu lub tak jak ja tego dokonałem, a więc zaginając nasz dół prostopadle do farszu i całość rolując. W ten sposób powstaje taki oto otwarty wrap. 
Smacznego! 

Porady:
  1. Do takiego wrapa możecie dodać cokolwiek wam zostało z poprzednich dni. Nie bójcie się eksperymentować. 
  2. Zamiast czarnej fasoli użyjcie czerwonej. 
  3. Polecam wrapy przewiązać fragmentem papieru do pieczenia i sznurka, jeśli mają posłużyć jako drugie śniadanie w pracy czy szkole.



Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger