19:05

Spaghetti, po prostu

Danie tak znane, że niemalże każda rodzina ma swój własny sposób na nie. Niewielu jednak pamięta, że nazwa dotyczy charakterystyki makaronu a nie tego, co zawiera farsz. Ja bardzo kocham to, które robiłem wraz z przyjaciółmi. Jest intensywnie pomidorowe i gęste. Tym razem, nieco zmodyfikowałem przepis, który znałem od dawna, i dodałem czerwonej soczewicy. Sprawiła, iż sos drastycznie zgęstniał, co podniosło w zdrowy sposób sytość dania - bez zabielania mąką czy śmietaną. 

Składniki:
5 ząbków czosnku
3 cebule
2 puszki pomidorów (użyłem krojonych)
oliwa z oliwek
1/2 szklanki czerwonej soczewicy
1/3 szklanki napoju sojowego
2 łyżeczki bazylii
1 łyżeczka oregano
sól i pieprz do smaku
(danie ma być pomidorowe, lecz nie słone)
 * 8 migdałów podprażonych na patelni do posypania

200 g makaronu spaghetti (użyłem kukurydzianego; bez glutenu)
Przygotowanie:
  1. Czosnek oraz cebule kroimy w bardzo drobną kostkę. Oliwę rozgrzewamy i wcześniej przygotowane warzywa wrzucamy. Smażymy na złoto.
  2. Kolejno dodajemy pomidory i dusimy przez 30 minut, co jakiś czas mieszając. Gdy minie 15 minut wsypujemy soczewicę. 5 minut przed czasem dolewamy napój sojowy i dodajemy wszystkie przyprawy. Należy pamiętać o dokładnym mieszaniu.
  3.  Uprzednio ugotowany makaron układamy na talerzu. Sos solimy i pieprzymy do smaku. Przyozdabiamy prażonymi, poszatkowanymi migdałami oraz oliwą z oliwek.
Smacznego!






Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger