10:49

Owsianka z truskawkami

Ciągle się powtarza, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. By dobrze wystartować, mieć siłę i optymizm na cały dzień. Sam jadam je, chociaż czasem niechętnie, gdyż niejednokrotnie źle gospodarując czasem brakuje mi go na coś bardziej wymyślnego. Zazwyczaj przepadam za wytrawnymi pozycjami - tofucznicą czy kanapkami z pastami oraz warzywami. Jednak bywają takie dni, baaardzo wyjątkowe, kiedy mam ochotę na coś słodkiego, co niekoniecznie musi być niezdrowe. Tak też się stało, że dla mojej żony, wstawszy wcześniej, postanowiłem zmodyfikować jej ulubioną owsiankę. Można ją podać z innymi owocami, lecz ja wybrałem te, za którymi tęsknię aktualnie najbardziej -  za truskawkami. 

Składniki:
truskawki mrożone paczka 450 g (Biedronka)
2 łyżki cukru trzcinowego
1 szklanka napoju sojowego (Kaufland)
2 łyżeczki jogurtu sojowego (Kaufland)
10 łyżek płatków owsianych
kiwi
banan
kilka physalis

Przygotowanie: 
  1. Truskawki przekładamy do garnka i gotujemy z dwiema łyżkami cukru do momentu rozpadnięcia się owoców. Ja dodatkowo użyłem blendera by uzyskać bardziej aksamitną konsystencję.
  2. Do innego garnka wlewamy szklankę napoju sojowego, wsypujemy odmierzoną ilość płatków i dodajemy 10 łyżek wcześniej przygotowanego musu z truskawek. 
  3. Gotujemy całość przez 3-4 minuty - aż zgęstnieje.
  4. Owoce, które wybierzemy do podania owsianki, myjemy, obieramy i kroimy. 
  5. Nakładamy lekko fioletowej owsianki, na to mus z truskawek, łyżeczka jogurtu sojowego na porcję i duuużo owoców. 
 Porada:
 Musu truskawkowego, jeśli zostanie, można użyć do koktajlu z chia lub ogólnie zwiększyć ilość składników o połowę  (nie 10 łyżek płatków a 15; 1 i 1/2 szklanki zamiast 1), co sprawi, że nie pozostanie nam nadwyżka. Przepis został skonstruowany na śniadanie dla dwojga.

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger