22:16

Pasta z bobu i - H U M M U S -

Bób jest wdzięczny - robi się szybko, smakuje wybornie sam w sobie, a z szczyptą soli, kuminem
i oliwą to już w ogóle... Mam problem z przepisami na pasty, bo nie wiem, jak zrobić im dobre zdjęcie, które mnie cieszy. No, tym razem się udało. Hummus dodaję, bo wypada wręcz by już był. Wiele razy go robiłem, pisałem  w wiadomościach prywatnych jak robię, a na blogu nie było... Poprawiam się! 

Składniki:

pasta z bobu:
200 g bobu ugotowanego bez skórki
4 łyżki oliwy
1 łyżeczka cebuli suszonej
1/2 łyżeczki kozieradki
1/2 łyżeczki cukru
2-3 łyżki soku z cytryny
8 - 10 łyżek zimnej wody
sól do smaku

hummus:200g ugotowanej ciecierzycy
4 łyżki tahini (miazga sezamowa)
4 łyżki soku z cytryny
4 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki kuminu 
1/3 łyżeczki pieprzu czarnego
8 - 10 łyżek wody
sól do smaku

Przygotowanie:
  1.  Składniki na pastę z bobu umieszczamy w naczyniu blendera lub w misce, gdy używamy blendera ręcznego. Jeśli mamy kumin czy pieprz w całości to warto go zmielić na drobno. Gdy konsystencja nam jest za gęsta to możemy dodać ciut więcej wody. Blendujemy na jednolitą masę. Ja lubię, gdy pasta ma strukturę wyraźniejszą, a więc nie robię gładkich past.
  2. Z hummusem analogicznie postępujemy jak z pastą z bobu.
  3. Hummus podajemy z odrobiną papryki słodkiej, oliwą, marchewką, a z kolei bób-muss
    z rukolą i pomidorami. No albo wybieramy mój sposób na wypasioną kanapkę!
Smacznego! 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger