11:04

Prezentownik - zrób prezent lub kup




Kochani to jest szczególny dzień. Równo rok temu wstawiłem pierwszy post. Pamiętam jak siedziałem do wczesnych godzin porannych. Pracowałem nad logo, fanpage'm i krok po kroku poznawałem mechanizmy Blogger'a. Nie spodziewałem się tak ciepłego przyjęcia. Odczuwam dużo radości z każdej wiadomości, rozmowy na żywo na temat gotowania i jak wiele osób widziało moje wypociny. Cel jest realizowany - inspirujecie się, szukacie innych - bezmięsnych alternatyw, no i chyba dla mnie najmilszy - chcecie ze mną o tym wszystkim rozmawiać. 

Nie marzyłem, że w tak krótkim czasie poznam Martę Dymek, będę w telewizji czy popracuję w roślinnej restauracji. Jestem prawdziwie szczęśliwy - myślałem, że bardziej się nie da. Otóż da.

PREZENTY - kupić czy zrobić? 

Altruistyczny gest obdarowania drugiej osoby w czasie świąt zyskuje na mocy. W grudniowy wieczór, symbolicznie nazwany Bożym Narodzeniem, myśląc o Bogu, który stał się Człowiekiem, o malutkim Dzieciątku Jezus, tak jak On obdarował świat łaską, tak my innym pragniemy coś od serca darować. Od szczerego słowa, wsparcia, przez wykonany ręcznie prezent a skończywszy na niemniej wartościowym podarku ze sklepowej półki.

Poniżej prezentuję kilka propozycji, które sam z chęcią bym dostał i które darowałbym komuś.

Zrobione własnoręcznie
Wiem, wiem - kto niby ma czas przed świętami siedzieć i dłubać jakieś przedmioty, kartki czy inne rzeczy dla kogoś. Przecież łatwiej i szybciej jest kupić coś, czego ta osoba potrzebuje. Ale czy faktycznie tak jest? Czy my nie mam czasu? Czy po prostu nie chcemy go mieć? Może w egocentrycznym pędzie życia za często mówimy ja/mnie zamiast zastanowić się, w jaki sposób można umilić komuś życie. W mojej opinii robienie prezentu własnoręcznie jest dużo bardziej wyjątkowe i wcale nie zajmuje dużo czasu. Bo mając pewne podstawowe urządzenia możemy wyczarować coś z niczego.

Wigilijny wieczór rozpoczęty schodzeniem się gości, którzy w swoich rękach posiadają dania czy słodycze mające na celu nadania smakowitości tym chwilom, jest czarujący. Kocham ciekawość, która narasta w człowieku z każdą osobą, która przekracza próg.  Swoista niecierpliwość sięga zenitu. Chcę się rzucić do próbowania każdego smakołyku i korzystania z możliwości doświadczenia nowych smaków.

Wypieki
Chlebek bananowy z nutą piernikową i lukrową polewą oraz babeczki cynamonowe to całkowity strzał w dziesiątkę. Wszyscy kochamy łakocie, w ten dzień nawet zagorzali dieto- maniacy poluźniają sobie .Całkowicie roślinne i niebotycznie łatwe przysmaki zaskoczą bliskich. Ciągle słyszę "jakie to dobre, a na pewno bez jajka?"; "Bez masła się nie da...". Właśnie te dwie propozycje pokażą jak za sprawą mało wyszukanych składników wprawić kubki smakowe bliskich w osłupienie.

Cena: 0-20 zł

>>Przepisy znajdziecie klikając powyżej na nazwy słodyczy<< 


Zapachowa świeca, masło do ciała a nawet perfumy
Przy odrobinie chęci wszystko się da - tak, nawet zrobić własne perfumy, czyli zamknąć w buteleczce zapach świat - pomarańczę, cynamon i goździki. W listopadzie, a więc idealnie na początku świątecznego szaleństwa, miałem możliwość być na niesamowitych warsztatach z Magdą Żak. Jest zakręconą na punkcie naturalnych i całkowicie roślinnych kosmetyków. Ma ogromną wiedzę oraz ciepłe serce, z którym podchodzi bardzo empatycznie do świata. Prowadzi fanpage z Facebooku Między nami nie ma chemii . Dowiecie się tam, gdzie organizuje kolejne spotkania oraz możecie dowiedzieć się, co aktualnie ma na sprzedaż - opcja dla, co bardziej leniwych miśków. Jeśli macie czas koniecznie wybierzcie się do Madzi. Spotkania z nią są inspirujące oraz bardzo pozytywne.
Nauczyła mnie robić perfumy  - jedne na oleju jojoba a drugie na wodzie różanej, zapachową świecę oraz masło do ciała na bazie masła shea. 

Komponenty takie jak wosk sojowy (świeca), masło shea są łączone z maksymalnie trzema olejkami eterycznymi.  Wszystko można kupić za 20 - 50 zł. I naprodukować dla wszystkich świeczek czy masła. 
Cena: 20- 150 zł (najwyższa cena jest za warsztaty)


Kupione

Mimo że jestem  absolutnie zakochany w ręcznie robionych prezentach, dają mi najwięcej radości i chcę sam je zawsze dla wszystkich robić, to nie uważam, żeby kupione prezenty były mniej wartościowe. Należy włożyć dużo pomysłowości w znalezienie tego jednego przedmiotu, który da radość konkretnie tej osobie. Dzięki znajomości jej osobowości oraz upodobań można trafić w sedno.

Kosmetyki Resibo
Naturalne i POLSKIE kosmetyki roślinne o niesamowitych zapach. Nie są tanie, ale są alternatywą dla tych, którzy mając trochę grosza nie chcą kupić przysłowiowego Adidasa w pakiecie. Kupując taki produkt nie tylko wspieramy lokalny rynek, ale też inwestujemy w siebie - nie wtłaczamy mnóstwa chemii w siebie.
Cena: 39 - 200 zł


Skarpety
Kochają je mężczyźni, kobiety i dzieci. A święta to idealny czas by dogrzać stópki. Są wzorzyste, ciepłe, ekstrawaganckie lub klasyczne. Ja kocham Happy Socks'y i Many Morning's. Z czego te drugie mają bardziej zabawne wzory i zasadniczym plusem są dwie różne skarpetki w zestawie.
Cena: 14- 40 zł


Kalendarz, planner czy notatnik
Jestem wierny Sezonownikowi i dlatego raz kolejny kupiłem go, by mi towarzyszył przez cały rok. Tym razem jest o mikro i makrokosmosie. Jak odnosi się całość kosmosu do działań z roślinami. Pięknie ilustrowany i poręczny format. 

Lubię też plannery czy notatniki. Są to uniwersalne prezenty, które każdemu się przydadzą.
Cena: 10 zł w zwyż


Książki 

Dla każdego interesującego się jedzeniem, czy w formie inspiracji kulinarnych, czy zawodowo, będzie to trafiony prezent. Na rynku pojawia się nieustannie dużo pozycji o tematyce zdrowotno - kulinarnej. Ja ostatnio nabyłem zaprezentowane poniżej dwie książki i z obu jestem bardzo zadowolony, co więcej, przepisy Food Pharmacy nawet planuję komuś darować na prezent.
Cena: 0 - duuużo


Książki Petera Wohllebena są szczególne. Swoją przygodę z tym autorem rozpocząłem od Duchowego życia zwierząt. Zachwyciła mnie, wzruszyła i skruszyła we mnie wiele stereotypów na temat zwierząt, które w sobie miałem. Dzięki Sekretnemu życiu drzew bardziej zacząłem szanować naturę. Teraz zacieram ręce na trzecią pozycję na polskim rynku tego autora Nieznane więzi natury. Czytałem jedynie opis i już się nakręciłem. Są to książki dla każdego, na każdym etapie życia. 
Cena: 29 - 40 zł 


Życzę wam delikatności i wyczucia - byście we właściwy dla siebie sposób dostarczyli innym przyjemności w te święta.

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Fetish Food Vegan , Blogger